HOME

nedeľa 6. decembra 2015

TO TRAVEL IS TO LIVE (I.)

Mala som necelé dva roky keď som si po prvý krát fajne ľogla z plných síl slanej vody kdesi v Chorvátsku. Cestovala som a stále cestujem veľa, veľmi veľa a často. V detstve to bolo s maminou, ocinom alebo s basketbalovým klubom za ktorý som hrala profi ligu celé detstvo až do mojich pubertálných čias. Asi práve cestovanie je tá škola života, ktorá mňa najviac naučila. Pár mesiacov dozadu práve keď som si balila švestky do Ázie a sťahovala veci z Prahy k mamke do Košíc som natrafila na môj prvý (a posledný) denníček. Zapisovala som si tam hrozne bludy, akože čo dávali v ten deň v telke (fičala som na Dallas a Mash seriáloch!:D), čo a koľko krát som dala žrať našej korytnačke, ktorú sme si priniesli z dovolenky v Grécku alebo že o koľko mi podrástli vlasy (dodnes nechápem ako som toto merala :D). No každopádne som tam natrafila na extra kapitolu s názvom “Ja cestovateľ ” kam som si zapisovala všetky miesta kde som bola na dovolenke s presným dátumom a menami ľudí, ktorí boli so mnou (mali mi radšej kúpiť tamagoči lebo som sa asi nudila :D). Mala som to celkom detailne popísané až do mojich 13 rokov! No a práve tento denníček mi pripomenul to, o čom Vám chcem dnes napísať. O mojej cestovateľskej histórii.


Miami

Nedávno mi jedna kamarátka napísala ako reakciu na to že som v Austálii niečo v zmysle, že nechápe kde ja budem v 30tke keď teraz už mám všetky cestovateľské sny splnené. To ale nie je pravda, môj zoznam Wish Travel List je snáď ten najdlhší aký ste kedy videli! :D Začnem, ale miestami kde som už bola a mojimi svetovými TOPkami, kam sa určite raz ešte vrátim!

Amerika

Tak ako každé decko, čo čučí doma na americké filmy, seriály, počúva americkú hudbu, nosí americké značky a pri slove Miami ma zrýchlený tep, som aj ja snívala, že tam raz poletím! No a po tom čo som si odmakala hneď po maturite leto 2009 v Grécku ako čašníčka a zarobila prvý cash, som si celý ďalší rok odkladala korunku ku korunke a potajomky kula plán na leto 2010. Amerika! Musím chcem idem a hotovo. Rodičia a ani kamaráti nič netušili (milujem prekvapenia a ešte viac ich milujem vyrábať ostatným :)) až som im jedného dňa niekedy v máji 2010 pri pohári vína vyložila karty na stôl, že 1.6. letím na Miami. Mamka bledla, oco neveril a sestra sa smiala, že som šibnutá! Kámošky spisovali zoznam od koho každého mám priniesť podpis, kde sa presne odfotiť a bez akých kúskov šiat sa domov nemám ani vracať. Pripadala som si ako výskumník, ktorý bol vyslaný na novo objavenú planétu a má za cieľ zistiť podmienky na otvorenie nového Starbucksu. Bol už síce rok 2010, no stále to nebolo úplne bežné ísť pracovať na leto ako mladý študent do USA a v mojom okolí široko ďaleko som bola seriózne jedna z prvých. Plán šokovať teda vyšiel a hneď ako som zložila všetky skúšky, podpísala zmluvy s prácou, zbalila lodný kufor s potrebami na 4 mesiace a rozlúčila sa vo veľkom štýle, už som stepovala na vlakovej stanici v Košiciach a utierala mamke slzy. Amerika mi dala veľa, nebola som síce prvý krát vonku sama lebo ako som už spomínala leto predtým som bola v Grécku, no Amerika bola prvá liga. Všetko nové,... jazyk (do momentu než som dorazila do US som si len myslela, že viem anglicky :D), práca, bývanie, ľudia, kultúra, jedlo a spomínaná krajina (ne)obmedzených možností. Americké leto 2010 je určite jedno z tých, ktoré si budem pamätať navždy!
Slávne Miamské tetovacie štúdio Miami Ink
Bahamas
Bahamas, 5 dňový pobyt na výletnej lodi

Zoznam miest checked za Ameriku

  • Miami
  • Fort Lauderdale
  • Orlando
  • Key West
  • Bahamas (Nassau, Coco Cay)
  • New York City
  • Washington D.C.

V NYC som bývala v East Harleme s "párty" strechou a týmto výhľadom

Central Park
NEW YORK
 concrete jungle where dreams are made of

Zoznam miest na "USA Wish Travel Liste"

  • California (celá od hora dole a naspäť! No najviac San Diego, prosííííím si)
  • Aljaška (príroda, hory, jazerá a ešte raz príroda)
  • Hawaii (kultúra, ľudia, gastronómia)
  • Kuba (rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, rum, ...rum)

V ďalšej časti Vám prinesiem detaily o mojich vysnívanych miestach v Európe a Ázii. Tak ma čítajte, zdieľajte a posúvajte ďalej. Už teraz som za to neskutočne vďačná!


S láskou,
J.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára