HOME

sobota 26. decembra 2015

Moja prvá cesta na Bali!

Bol Apríl 2015 a na univerzite v Thajsku nám vyhlásili asi už piate prázdniny od začiatku semestra. Ja som si teda sadla za počítač a prstom po mape som si plánovala čo a kam pôjdem navštíviť. Mala som pred sebou neuveriteľných 14 dní voľna bez školy a potreby byť fixovaná na Bangkok. Tak to nevyuži! Na zozname miest kam som sa chcela pozrieť boli Filipíny, Bali a thajské ostrovy známe z filmov a všetkých gýčovo krásnych pohľadníc. Po presnorení leteniek a hlavne cien leteniek, som skĺbila plány s priateľom a jeho harmonogramom a tiež s plánmi na cestovanie mojich spolužiakov. No a vzniklo toto!
14 dní
5 miest
5 preletov

Bangkok-Singapore-Bali-Singapore-Krabi-Koh Lanta-

Ko Phi Phi-Bangkok

Bali babe
Na Bali som letela s povinnou zastávkou v Singapure najmä kvôli najlacnejšej verzii leteniek, ale aj preto aby som tam nabrala môjho priateľa. Bali bol odjakživa môj sen a destinácia, o ktorej sa mi ani vo sne nesnívalo, že tu raz zakotvím a budem žiť! V Bangkoku som si zabalila len príručnú batožinu, veď čo iné mi na 14 dní vymetania pláži okrem plavok treba... a vyrazila som do Singapuru. Celá nedočkavá som ten jeden deň v Singapure na prestupe prečkala a už si nacvičovala pozdrav a poďakovanie v bahase, jazyku v ktorom sa na Bali rozpráva.
Let trval krátko presne 2 a pol hodiny zo Singapuru do Denpasaru a hneď čo sme pristáli a prešli si imigračným a všetkými možnými kontrolami som prepla do mojej WááááááU reči. Ochkala som už nad letiskom v Denpasare! Nezvykla som si také veci ako je letišná hala nikdy všímať, no po tom čo mám za rok 2015 za sebou vyše 35 letov, letiská začínajú byť mojim druhým domovom. Hneď po tom čo sme teda prileteli na Bali nás čakalo exotické jungle letisko plné paliem, tropických kvetov, zamestnancov v kvetovaných košeliach s kvetmi vo vlasoch a najmä čo som si všimla ako prvé, s úsmevom na perách. Všetci, ale že všetci do jedného od uja na imigračnom až po tetu ponúkajucu voňavku v duty free shope sa usmievali...ale nie tak americky, ale tak naozaj. :)
Toto nás privítalo! Láska na prvý pohľad?

Canggu

Ako iste všetci viete Bali je ostrov a teda pojem “idem na Bali” môže znamenať rôzne kúty, mestá, ostrovy okolo a dnes keď tu už nejakú dobu žijem ma to veľmi pobaví ak mi niekto napíše “Ahoj idem na Bali, uvidíme sa?” :D My sme to, kde budeme bývať mali dávno jasné, pretože môj priateľ má na Bali zopár známych a zhodou náhod sa všetci zdržiavajú v lokalite Canggu. Canggu je mesto, ktoré je súčasťou oblasti s názvom Badung. Badung má pre lepšiu predstavu rozlohu približne 19km2 a vyše 35tisíc obyvateľov, samozrejme počet obyvateľov nezahŕňa množstvo turistov, ktorí sem každoročne jazdia. Canggu ma skvelú strategickú polohu, pretože leží na západnom pobreží ostrova kúsok severne od turistického mesta Seminyak a na pol ceste len pár km od  chrámu Tanah Lot.
Neviem prečo práve tu, no v Canggu už roky žije početná česká kolónia a preto sme vedeli, že tu budeme doma. Napriek tomu, že som slovenka myslím, že mi dá každý cestovateľ za pravdu, že v momente ak stretnete krajana (slovák, čech, poliak,..) viete, že ste doma. V Canggu sme mali 7 dní pred nami a ja som potom upaľovala späť do Singapuru, aby som chytila lietadlo na thajské ostrovy, kde som sa pripájala na týždeň k mojim spolužiakom z ubiverzity.
Pobyt na Bali v skratke

Základné info:
  • turistické víza sú on arrival na dĺžku pobytu 30 dní zdarma alebo na 60 dní za poplatok 35 USD
  • mena je indonézská rupia, ktorá si prešla v minulosti riadnou krízou takže si bežne z bankomatu vyberáte milióny rupií (1mil rupií je 66 eur)
  • hlavné mesto je Denpasar, kde aj priletíte na letisko
  • počasie je väčšinu roka slnečné a teploty okolo 25 stupňov, rainy season je November-Január
  • napriek tomu, že je Indonézia najpočetnejšia krajina na svete čo sa privŕžencov Islámu týka, tak Bali je z 93% Hinduistické
Kde sme bývali:
  • ubytovanie sme mali u kamaráta Petra, ktorý žije na Bali už zopár rokov, má skvelé kontakty a plynule ovláda bahasu, okrem iného tu prenajíme krásne čistučké nové apartmány cez Airbnb odkaz TU a šéfuje jednej neziskovej organizácii ktorá šíri osvetu v oblasti ochany prírody v Indonézii s názvom Green-books.org
  • Petr nám to tu s úsmevom na perách a pokojom balijčana poukazoval a povysvetľoval, čo kde môžeme vidieť a zažiť :)
Kde sme jedli:
  • na túto tému sa vyjadrím len okrajovo, pretože ak mi nejaká kuchyňa na svete sadla ako zadok na šerbeľ (trošku východňárčiny :P) tak je to práve ta miestna balijská...našla som sa tu a ako top považujem gadogado šalát, nasi goreng, mi goreng special, bali kopi a všetky druhy ovocia a zeleniny ktoré sa tu dajú kúpiť na každom rohu
  • podrobnejší príspevok o miestnej kuchyni Vám prinesiem už čoskoro teraz len pridávam zoznam mojich TOP reštaurácii a kaviareň
  • Satu Satu, Hungy Bird, Coffe n Oven, Warung Heboh, Betelnut, Avocado cafe, Old Man's
Kam sme výletovali:
  • Seminyak (turistické mestečko plné fancy kaviarní, obchodov nielen so suvenírmi, skvelých reštaurácií a pubov na večerné posedenie pri drinku)
  • Kuta (blázinec! blázinec plný austrálskych ožratých turistov, klubov, diskoték, barov, prostitútok, drog, western fast foodov a na druhej strane dobrých pláži pre suferských začiatočníkov)
  • Tanah Lot (chrám v dobrej dostupnosti na motorke, vhodné miesto aj na nákup suvenírov a romantickú prechádzku pri západe slnka, odporúčam vyskúšať cibetkové kafé)
  • Ubud (Ubud je láska! miesto ktoré dýcha atmosférou, super štúdiami na cvičenie jógy, chladnejšia klíma zaručí dobrý spánok, krásne malé kaviarničky a zdravé jedlo, market v centre a rýžové polia naokolo vhodné ako výlet na motorke)
Tanah Lot
Satu Satu every day treasures
Bali je moja závislosť
Po veľmi akčnom prvom týždni na Bali som mala jasno v tom, že toto je presne to miesto kam sa chcem vrátiť a že s Bali sa ešte nelúčim. Tí, čo ma pravidelne čítate viete, že u mňa veľmi dôležitú úlohu v tom ako sa na danom mieste cítim zohrávajú miestni ľudia a jedlo. Na Bali sú ľudia vo všeobecnosti najviac usmievavý národ, aký som v Ázii stretla. V momente, keď vidia, že máte troubles snažia sa byť najviac nápomocní a aj keď nie dokonalou angličtinou pomôcť tak, ako je v ich silách. Domáci sú na expatov zvyknutí a sú si vedomí toho, že práve my im tam nosíme peniaze, takže asi aj preto Vám kávu za 1,60 eur naservírujú s úsmevom a láskou. Tak sa zamyslíte, kedy Vám naposledy niekto doma v kaviarni priniesol kávu s úsmevom a vďakou, že si ju kupujete práve od nich?
Deň za dňom mám tento výhľad namiesto telky
Holy Water Temple v Istana Tampak Siring
Ubud a rýžové políčka
Bali je láska, Bali je harmónia, Bali je domov. Na Bali som našla všetko, čo bez mihnutia oka môžem nazývať domovom a som vďačná za to, že mám tu česť práve tu žiť. Bali nazývam domovom už pár mesiacov a preto toto určite nie je môj posledný príspevok o ostrove plnom lásky, naopak ešte si toho o Bali užijete odo mňa veľmi veľa.


V ďalšom príspevku sa presuniem pomaličky ale isto z Bali do mojej ďalšej prázdninovej destinácie a to na thajské ostrovy Krabi, Koh Lanta a Ko Phi Phi. Takže všetkých milovníkov filmu Pláž pozývam ma sledovať a čítať. :)

Majte sa krásne a majte krásny povianočne kľudný víkend.

S láskou,

J.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára