HOME

streda 30. decembra 2015

Krabi and Koh Lanta

Ahojte moji!
Dnešným príspevkom by som chcela nadviazať na ten predchádzajúci, kde opisujem moje 14 dňové prázdniny počas školy v Thajsku. Písal sa Apríl 2015, keď nám na univerzite vyhlásili prázdniny a ja som od rozkoše nevedela čo a kam ako prvé letieť a navštíviť. Nakoniec po zvážení cenových možností leteniek a ubytovania som sa rozhodla pre tento plán:
14 dní
5 miest
5 preletov

Bangkok-Singapore-Bali-Singapore-Krabi-Koh Lanta-

Ko Phi Phi-Bangkok

Beach chick!
V predchádzajúcom poste som Vám opisovala prvú časť výletu a moje zoznámenie sa s Bali, do ktorého som sa zaľúbila na prvý pohľad. Článoček “Mojá prvá cesta na Bali” si môžete prečítat TU a ja sa hneď púšťam do druhej polovice výletu, ktorú som strávila na thajských ostrovoch. Z Bali som kvôli cene leteniek letela znova do Singapuru, kde som sa ale dlho neohriala a hneď som preskakovala do lietadle smer Krabi.
Niesom milovník mačiek ale po týždni na Krabi som sa naučila s nimi žiť, keďže boli všade :)

Krabi a Thajský Nový rok

Na thajské ostrovy som letela v čase kedy sa v Thajsku oslavoval Nový rok. Rok 2015 bol pre mňa vo veľa veciach špeciálny a iný a jedna z tých vecí je aj to, že som oslavovala Nový rok celkovo 4x. Doma ten náš klasický, potom v Singapure, Thajsku a ešte na Bali. Každý bol čarovný a veľmi špecifický no musím povedať, že na ten thajský asi nikdy nezabudnem. 
Nový rok sa v Thajsku oslavuje v polovici Apríla a celá maškaráda trvá asi 3 dni. Samozrejme ako inak k oslavám patrí ohňostroj, párty a alkohol, ale hlavne voda! Predstavte si, že kamkoľvek idete a bez výnimky či ste v Bangkoku a iných veľkých mestách alebo v niekde Bohom zabudnutej malej dedinke všade prebiehajú veľké olievačky plnými vedrami vodou, hadicami, fľašami, dokonca som zažila aj sud naložený ľadom! Okrem iného používajú miestňaci rôzne vychytávky ako vodné pištole, balóny a veľmi populárne je aj farbivo do vody takže to, že Vám na hlave pristane balón plný modrej vody nie je nič výnimočné. Tejto srandy sa účastnia všetci a všade, v uliciach, obchodoch, školách, na pláží, každý kto má zdravé nohy uteká a počas behu má obe ruky zásobené zbraňami s vodou a útočí. 
No a aby som sa vrátila k pointe do tohto vodného bláznovstva som ja priletela priamo na Krabi, kam ročne cestuje veľká časť miest (najmä Bangkoku) aby si užili tieto water games. Ja neskúsená naivka, že bóóóže veď aj my máme doma Veľkú noc kde mi sem tam niekto frkne vodu do tváre, aby som bolá celý rok zdravá som prvé vedro vody rovno do ksichtu dostala ešte len na letisku od pána, ktorého som nikdy predtým nevidela a ani už asi neuvidím. Proste len na privítanie Vitaj na Krabi bum vedro vody do ksichtu. Hneď ma prebralo z toho šoku a stihla som si akurát natiahnuť plavky a schovať najcennejšie veci (PC, doklady, mobil do asi 8 igelitiek a zabaliť na spodok kufra). Na Krabi som sa zdržala len jeden deň a prečkala to schovaná v kaviarni blízko prístavu, kde som čakala na kámošky ktoré mali priletieť z Bangkoku. Krabi je inak čo som stihla vidieť veľmi pekné mesto prispôsobené turistom, preplnené kaviarňami a reštauráciami.
Voda na ulici nieje po daždi, ale po olievačke 
Koh Lanta
Dlho sme zvažovali kde si spravíme základňu z ktorej budeme chodiť na výlety a po presnorení viacerých travel blogov a tripadvisorov sme sa zhodli, že Koh Lanta bude to pravé orechové. Z Krabi sme vzali poslednú loďku, ktorá v ten deň premávala a po chvílke sme už vyskakovali na ostrove Koh Lanta, ktorý je z vyše 70 ostrovov tvoriacich národný park Mu Ko Lanta, ten hlavný. Mali sme zabookované ubytovanie len na jednu noc aj keď pobyt bol plánovaný na týždeň, no vedeli sme že priamo na mieste nájdeme po rozkukaní sa ubytovanie krajšie a asi aj lacnejšie. Po tom, čo nás teda prišiel vyzdvihnúť do prístavu tuk tuk a naložil nás aj s kuframi, že vyrazíme smer hostel sa začalo vodné peklo znova. Z každej strany do nás hádzali balóny s vodou a stali sme sa terčom domácich aj turistov, ktorí si to nesmierne užívali. Myslím, že aj ja by som si to užila byť v ich koži a nie mojej na nitku premočenej ako kurča chrániace vlastným telom kufor, ktorý mal pre mňa kvôli jeho obsahu cenu zlata. Konečne sme dorazili na izbu a dali sušiť všetko od oblečenia, peňazí čo sme mali po vreckách až po pas, ktorý si kamarátka Nicole nechala v kabelke na ktorú jej hadicou vystriekali asi hekto liter vody. Po ubytovaní sme šli objavovať okolie a okúpať sa do mora a vtedy to prišlo! Asi 5metrová medúza (dobre no preháňam mala asi len meter, ale vystrašila ma tak ako keby mala 5 a odvtedy som sa už kúpala maximálne po členky)!!
Warm welcome :)
V mojej obľúbenej raňajkárni
Toto!

Žraloci a moj najväčší strach

Kto ma pozná vie, že niesom vodný živel a v minulom živote som sto pro nebola žiadna morská panna a tiež, že najväčšiu paniku v celom mojom živote mi spôsobujú žraloci! Neviem či to je traumou z detstva keď som si v telke pozrela tú časť Baywatch, kedy ich tam žralok všetkých zožral alebo je to tým, že VŠADE kde som ja sú aj oni. Prvý krat som žraloka face to face videla na Bahamách pár rokov dozadu kedy som sa kúpala na jednej z najkrajších pláži sveta a hoplááá kto neprišiel na kukačku? Banda žraločích mláďat (boli asi 1,5metra veľke!!!) ktoré sa vraj len chceli hrať. Ďalšie ahoj od týchto strašidelných tvorov som dostala na Miami, Tenerife a teraz aj na Koh Lante. Prišiel zablúdil pozdravil sa a odišiel a ja v šoku s mŕtvicou som už do tej vody seriózne nešla. Celý týždeň až na zopár výnimiek som teda "musela" stráviť opaľovaním sa na pláži s knižkou v ruke v bezpečnej vzdialenosti od vody. Ak by ste niekto vedeli o zaručenej metóde ako tento môj strach prekonať prosím si recept. :)

Knižku Coffee and Kung Fu vrelo odporúčam! Skvelá :)
Rozhodla som sa začať skracovať moje príspevky, pretože potom si to sama po sebe čítam a príde mi to príliš dlhé. Mám ale toľko zážitkov o ktoré sa chcem podelitť, že Vám chcem ideálne každý jeden opísať pekne do detailov a tak vznikajú tieto litánie. Práve preto dnešný postík rozdeľujem na dve časti a v tej ďalšej Vám opíšem ako pokračovali moje dobrodružstvá na jednom z najkajších miest planéty a tiež ako som prekonala strach a vybrala sa šnorchlovať a hľadať toho krásneho Leonarda DiCapria na Koh Phi Phi.
Majte krásny deň!
S láskou,

J.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára